Τέχνες

Ταξινόμηση κατά:
  • Κάτοικοι της σκηνής Λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών Λεοντάρης Γιάννης

    18,50 

    Το βιβλίο αυτό είναι ένα εργαλείο σκηνικής πρακτικής το οποίο απευθύνεται στους ανθρώπους του θεάτρου: ηθοποιούς, σκηνοθέτες, φοιτητές και καθηγητές πανεπιστημιακών τμημάτων θεάτρου, σπουδαστές και καθηγητές δραματικών σχολών ή σχολών σκηνοθεσίας. Δεν αποσκοπεί ωστόσο στο να τους οδηγήσει σε μια κλειστή διαδρομή αλλά, αντίθετα, προτείνει μια σειρά από πρακτικά εργαλεία διαχείρισης του θεατρικού κειμένου. Επιδιώκει, επίσης, να πολλαπλασιάσει τα ερωτήματα και τις πιθανές διαδρομές για την προσέγγισή τους μέσα από έναν δυναμικό διάλογο με κείμενα σπουδαίων δασκάλων της θεατρικής τέχνης.

     

    Η λεκτική δράση αναφέρεται στη συνειδητή εμπλοκή του σώματος στη διαδικασία εκφοράς του θεατρικού κειμένου, ανεξάρτητα από τη θεατρική φόρμα την οποία ο ηθοποιός υπηρετεί κάθε φορά, και προϋποθέτει τη συχνά υπερβατική ή ποιητική χρήση όλων των εκφραστικών εργαλείων που έχει στη διάθεσή του ο ηθοποιός: αναπνοή, βλέμμα, σωματική στάση, ρυθμολογία, τονικότητες, χειρονομίες κ.ά.

  • Οι φωταψίες του έρωτα Εγγονόπουλος Νίκος

    20,00 

    Σε όλη την πορεία της ζωής του, σε όλες σχεδόν τις ποιητικές συλλογές του, ο Εγγονόπουλος περιλαμβάνει συνήθως και ερωτικά ποιήματα, υπό την ευρεία αλλά και υπό τη στενή έννοια του όρου, τα οποία αθροιζόμενα προσεγγίζουν σε αριθμό κάτι περισσότερο από το ένα τρίτο του συνολικού ποιητικού του έργου. Η ανθολόγηση των ογδόντα ποιημάτων του τόμου αυτού καταδεικνύει ακριβώς το πόσο τον απασχόλησε το ερωτικό στοιχείο, με άμεσο και έμμεσο τρόπο, αλλά και με κάθε δυνατή μορφή που μπορεί να πάρει αυτό, από το ερωτικό ή και σεξουαλικό πάθος μέχρι την αγάπη. Ο Εγγονόπουλος δεν έπαψε ούτε στιγμή να μιλά σε αυτά, τόσο για τον έρωτα –ίσως περισσότερο με τις δυσκολίες και τις αστοχίες του– όσο και για την επιθυμία που γλιστράει στη σκηνή των ποιημάτων του απρόσμενα με τρόπο ρητό και ευθύ, αλλά εξίσου και για την αγάπη που γίνεται κυρίαρχη, καθώς ο ποιητής την τοποθετεί στους στίχους του ως βασικό δρόμο λύτρωσης για τα ανθρώπινα.

  • Ναρκοπέδια της Ανάγνωσης Όψεις της αναγνωστικής περιπέτειας στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και τη θεατρική παράσταση Λεοντάρης Γιάννης

    20,00 

    Οι μελέτες που περιλαμβάνονται στον τόμο αυτόν καλύπτουν την περίοδο από το 1994 έως το 2018 και διερευνούν εκείνο που ενυπάρχει στο έργο τέχνης ως μυστικό, ως πηγή ανησυχίας για τις βεβαιότητες του αναγνώστη / θεατή. Από τη συγκριτική ποιητική και τις θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις της συγκριτικής προσέγγισης λογοτεχνίας, κινηματογράφου και σκηνικής πράξης, μέχρι τη φιλμική ανάλυση και την εν θερμώ «ανάγνωση» θεατρικών παραστάσεων, ο τόμος αυτός μπορεί να διαβαστεί ως εργαλείο μεθόδου και ταυτόχρονα ως «αναγνωστική αποκοτιά».

    Η διατάραξη της ησυχίας του αναγνώστη και του θεατή από το ίδιο το έργο (μυθιστόρημα, φιλμικό κείμενο, θεατρική παράσταση) είναι η θεματική που συνδέει μεταξύ τους τα κείμενα του παρόντος τόμου, τόσο αυτά που δημοσιεύονται ως επεξεργασμένες, εμπλουτισμένες και εν μέρει αναθεωρημένες εκδοχές της πρώτης τους δημοσίευσης όσο και εκείνα που παρουσιάζονται εδώ για πρώτη φορά.

  • Βίος και Πολιτεία Η συνέντευξη για τα Αρχεία της Αμερικανικής Τέχνης το 1977 Κάλας Νικόλαος

    12,00 

    Μέσα από τη συνέντευξη αυτή, που συνιστά μια αναδρομή στη ζωή και στο έργο του, ο Κάλας εκφράζεται ως μάρτυρας και μέτοχος των πιο σημαντικών, βίαιων, ρηξικέλευθων και ανθεκτικών κινημάτων της πρωτοποριακής τέχνης και σκέψης του 20ού αιώνα: από το φουτουρισμό στον υπερρεαλισμό, πριν και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, την ποίηση των μπητ και την ποπ αρτ, με σταθερές συνιστώσες τον τροτσκισμό και τη διεπιστημονικότητα.

  • Το Πνεύμα ως Πάθος Δύο δοκίμια για τον Αρτώ και τον Κανέττι Σόντακ Σούζαν / Sontag Susan

    11,00 

    Στα δύο δοκίμια του βιβλίου αυτού, η Σούζαν Σόντακ επιχειρεί να αναδείξει το «πάθος του πνεύματος» ως το στοιχείο που ενώνει τον Αρτώ και τον Κανέττι. Εν συνεχεία, η παράλληλη ανάγνωσή τους, καταδεικνύει τις διαφορές μάλλον παρά τις ομοιότητες των δύο αυτών ιδιόρρυθμων συγγραφέων, με τον Αρτώ να φτάνει στην πλήρη σωματοποίηση της τέχνης, ενώ ο Κανέττι, μέσω μιας υπερόξυνσης του πνεύματος, οδηγείται σε μια δονκιχωτική άρνηση της σωματικότητας.

  • Παράθυρο στο Χάος Καστοριάδης Κορνήλιος

    15,00 

    Ο Καστοριάδης είχε θέσει με ιδιαίτερη δριμύτητα το θέμα του νοήματος αλλά και του μέλλοντος της καλλιτεχνικής δημιουργίας, πολύ προτού ξεσπάσει η διαμάχη για «την κρίση της σύγχρονης τέχνης». Η διάγνωσή του ήταν ζοφερή. Η παρούσα κατάρρευση της καλλιτεχνικής δημιουργίας είχε βαριές επιπτώσεις τόσο για το παρελθόν όσο και για το μέλλον. Για το παρελθόν, καθόσον «εκεί όπου δεν υπάρχει παρόν δεν υπάρχει ούτε και παρελθόν». Για το μέλλον, καθόσον «η ζωντανή μνήμη του παρελθόντος και ο σχεδιασμός ενός εκτιμημένου μέλλοντος εξαφανίζονται ταυτόχρονα».

  • Ο Κόσμος και το Παντελόνι και Ζωγράφοι του Εμποδίου Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    10,00 

    Είναι γνωστή η σχέση του Μπέκετ με τη ζωγραφική και έχει επαρκώς σχολιασθεί από τους μελετητές του. Με αφορμή τις παράλληλες εκθέσεις των δύο Ολλανδών ζωγράφων Μπραμ και Γκερ βαν Βέλντε, ο Μπέκετ γράφει τα κείμενα του βιβλίου αυτού, ανοίγοντας μια συζήτηση για τη μοντέρνα τέχνη, πάντοτε επίκαιρη και καίρια, αναδεικνύοντας τη στενή σχέση ζωγραφικής και λογοτεχνίας.

  • Ωραίος σαν Έλληνας / The Beauty of a Greek Ποιήματα / Poems Εγγονόπουλος Νίκος

    18,00 

    Ο Νίκος Εγγονόπουλος, όπως και οι περισσότεροι Έλληνες υπερρεαλιστές ποιητές, μόνο επιλεκτικά και κατά κάποιον τρόπο περιστασιακά έχει μεταφραστεί στα αγγλικά. Στην παρούσα έκδοση ανθολογούνται ποιήματα από όλες τις συλλογές του με αντικριστή μετάφραση. Περιλαμβάνονται συνολικά εξήντα από τα πιο αντιπροσωπευτικά ποιήματά του, καθώς και ολόκληρο το ποίημα Μπολιβάρ.

  • Η Φωτιά και ο Πάγος Σκέψεις για την τέχνη και την τρέλα Sass Louis A.

    14,00 

    Η ψυχιατρική θεωρεί ότι η σχιζοφρένεια χαρακτηρίζεται από τον κατακλυσμό του εαυτού από ασυνείδητα πάθη, άποψη που συνάδει με τη γενική εκτίμηση για τη σύγχρονη τέχνη και υπονοεί ότι ο σχιζοφρενικός ασθενής και ο καλλιτέχνης ζουν και μεταδίδουν τη φωτιά. Ο Louis Sass αμφισβητεί το δεδομένο αυτό και υποστηρίζει πως αντί για τα ένστικτα και τα πάθη είναι το απόμακρο βλέμμα, η συναισθηματική αδιαφορία και η κυριαρχία του νου που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη τέχνη.

  • Πώς Πάνε στον «Παράδεισο» του Αρκά Ανατρέχοντας στην ιστορία του γέλιου Μαρτινίδης Πέτρος

    Εξαντλημένο

    «Η διακωμώδηση οτιδήποτε σοβαρού δεν επιτρέπει να ξεχνάμε κάθε σοβαρότητα στο ίδιο το γέλιο», επισημαίνει ο συγγραφέας κάπου στο τέλος αυτού του βιβλίου. Γι’ αυτό, στις τρεις ενότητές του διατρέχει την ιστορία του γέλιου, εξετάζει τη γενεαλογία όλων των σειρών του Αρκά -από τον Κόκκορα του 1981 μέχρι τη Ζωή μετά του 2007- κι επιχειρεί να εντοπίσει την ιδιοπροσωπία και το βεληνεκές του χιούμορ του. Στο βιβλίο περιλαμβάνονται 100 έγχρωμα strips από τα βιβλία του Αρκά.

  • Γιανούλη Χαλεπά – 142 Ελεύθερα Σχέδια

    30,00 

    Τα σχέδια του Χαλεπά έχουν ιδιαίτερη σημασία για την κατανόηση του γλυπτικού του έργου. Μέσα από αυτά βλέπει κανείς τη σκέψη του: πώς βασανιστικά αναλύει τα διάφορα θέματα που τον απασχολούν κατά την περίοδο που ακολούθησε τον εγκλεισμό του στο Ψυχιατρείο της Κέρκυρας μέχρι το θάνατό του. Μέσα από τα σχέδια ξετυλίγονται όλες οι ανησυχίες του και αναδεικνύονται όλα τα θέματα που κατά καιρούς τον ενδιέφεραν. Τα λίγα έργα που έχουν χαθεί ξαναζωντανεύουν μέσα από αυτές τις μολυβιές, ενώ τα έργα, που δεν βρήκε χρόνο να εκτελέσει, παίρνουν σάρκα και οστά και προστίθενται στο σώμα της συνολικής του δημιουργίας.

  • Μυθολογία / Mythology Εγγονόπουλος Νίκος

    40,00 

    Ο Νίκος Εγγονόπουλος τοποθετεί την ελληνική μυθολογία στη βάση της θεματικής του πυραμίδας. Περίπου το ένα τέταρτο της εικαστικής του παραγωγής αντλείται από αυτήν. Με το κριτήριο αυτό έγινε επιλογή εξήντα τεσσάρων έργων που έχουν σχέση με μυθολογικά θέματα ή ήρωες. Έτσι, μέσα από το βιβλίο παρελαύνουν, μεταξύ άλλων, ο Ορφέας, ο Ερμής, ο Μινώταυρος, ο Νέστωρ, ο Άτλας, ο Ποσειδών, ο Μίδας, ο Ηρακλής. Οι πίνακες συνοδεύονται από κείμενο (ελληνικά – αγγλικά) με αναφορές και σχόλια για κάθε μύθο.