MENUMENU
21,00 €
Tα οδικά δίκτυα και η κουλτούρα του αυτοκινήτου έχουν αναμορφώσει εκ βάθρων τη μεταπολεμική ελληνική κοινωνία. Η μελέτη τους, επομένως, φωτίζει μια σημαντική πτυχή των ιστορικών εξελίξεων, μέσα από τις οποίες η Ελλάδα ανακατασκευάζεται ως πολιτικός και κοινωνικός χώρος κατά την περίοδο 1940-1980, με όρους σύγχρονου κράτους.
Η ιστορική αυτή διαδρομή σκιαγραφείται μέσα από μία σειρά από ερωτήματα: Πώς τα οδικά δίκτυα αναδείχθηκαν σε παράγοντα γεωγραφικής ενοποίησης της ελληνικής επικράτειας; Γιατί η ανάπτυξη της αυτοκίνησης υπερσκέλισε την αντίστοιχη των σιδηροδρόμων; Πώς αναδεικνύεται η κουλτούρα του αυτοκινήτου σε στοιχείο ταυτότητας της μεσαίας τάξης; Με ποιον τρόπο σε μια χώρα, με περιορισμένη εγχώρια παραγωγή οχημάτων, όπως η Ελλάδα, τα «μαστορέματα» λειτούργησαν ως μέσο διάδοσης της αυτοκίνησης και διάχυσης τεχνολογικής κουλτούρας σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα; Συνέβαλε η αύξηση του αριθμού των γυναικών οδηγών στη γυναικεία χειραφέτηση;
Εκ πρώτης όψεως, τα παραπάνω ερωτήματα αφορούν στο παρελθόν. Ωστόσο, όπως δείχνει το ανά χείρας βιβλίο, η κατανόηση της ιστορικής γενεαλογίας της αυτοκίνησης αφορά και στο παρόν: Πώς έχουν διαμορφωθεί οι σύγχρονες ελληνικές πόλεις, και πώς σχηματίστηκαν τα συλλογικά καταναλωτικά και πολιτισμικά πρότυπα της μεταπολεμικής κουλτούρας. Η κατανόηση αυτή μάς δίνει, συγχρόνως, μια εικόνα για τις προοπτικές της ελληνικής κοινωνίας σε σχέση με την αυτοκίνηση.
7,00 €
Περπατώντας στην πόλη δημιουργούμε τις δικές μας ιστορίες και αφηγήσεις -βλέμματα, συναπαντήματα, νύξεις, υπαινιγμούς, μέσα από σιωπές, ήχους, βόμβους, μυρωδιές, ομιλίες-, που συνδέονται με τις ιστορίες των άλλων περιπατητών, των έτερων και διαφορετικών. Γιατί όλοι μας μετέχουμε σε πολλές ταυτότητες. Η οδοιπορία συνιστά ιδιωτικό τρόπο διάθεσης του χρόνου και το παρόν βιβλίο ένα εγκώμιο στην τέχνη του βαδίσματος.
16,00 €
Στο επίκεντρο του βιβλίου βρίσκεται η απεικόνιση των μέσων σταθερής τροχιάς σε ολόκληρη την Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της υπερεκατονταετούς περιόδου 1869-1974. Ποιο ήταν το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα; Πότε έκανε την εμφάνισή του το τραμ; Πώς εξελίχθηκαν τα σταθερά μέσα μεταφοράς μέχρι το 1974; Υπήρξε πραγματικός εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη ή επικράτησε, τελικά, το κριτήριο των κερδοσκοπικών επιλογών ως προς την οικονομική λειτουργία των εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου; Σε αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα, μέσα από συστηματική έρευνα, δοκιμάζει να απαντήσει αυτή η μελέτη, η πρώτη του είδους της στην Ελλάδα.
22,00 €
Η ιστορία της ελληνικής αυτοκίνησης, από τον ίππο στην ιπποδύναμη, όπως εξελίχθηκε από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι τις παραμονές του Ελληνοϊταλικού πολέμου, μπορεί να διερευνηθεί μέσα από δρόμους και διαδρομές απρόβλεπτες, να εξιστορηθεί μέσα από τις ανείπωτες ιστορίες των πραγματικών πρωταγωνιστών, αλλά και να ανιχνευθεί μέσα από αγώνες εθνικούς, κοινωνικούς και αθλητικούς. Αυτά διερευνά, μεταξύ άλλων και μέσα από συνεντεύξεις με διακεκριμένους δρώντες του χώρου, ο Ηλίας Καφάογλου, σε αυτό το εκτενές μελέτημα για την ελληνική αυτοκίνηση.
10,00 €
Ο Ηλίας Καφάογλου, παίζοντας μπάλα με τις λέξεις, κρατά σημειώσεις στο ημίχρονο. Επειδή το ποδόσφαιρο είναι ένα παιχνίδι γεμάτο νόημα, μια μαθητεία στη ζωή, στις κοινωνικές αξίες και στα συλλογικά πάθη.
18,00 €
Η ιστορία του αυτοκινήτου γράφεται στους δρόμους ως μια απρόβλεπτη διαδρομή. Συνδέει τον Χένρυ Φορντ με την Κοκό Σανέλ, τον Τεντέν με τον Τζέημς Ντην. Βάζει τους εκπατρισμένους εργάτες της Σιτροέν να διαμαρτύρονται παρέα με τους εκτοπισμένους των πόλεων. Στις αρχές του 21ου αιώνα, ενώ η διεθνής οικονομική κρίση βρίσκεται σε εξέλιξη, το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον σύμβολο ελευθερίας αλλά μέρος του προβλήματος. Πώς φτάσαμε ως εδώ; Τι θα συμβεί στο μέλλον; Ο Ηλίας Καφάογλου, έμπειρος δημοσιογράφος αυτοκινήτου, ύστερα από κοπιαστική έρευνα ετών, μας ξεναγεί στη μεγάλη περιπέτεια της αυτοκίνησης.
16,00 €
Στις σελίδες του βιβλίου αυτού, μπαινοβγαίνουν πασίγνωστες προσωπικότητες, όπως ο Χένρυ Φορντ, ο Τζ. Π. Μόργκαν, ο Αντρέ Σιτροέν, συντροφιά με τους πρώτους απεργούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα πρώτα θύματα από αυτοκινητικά δυστυχήματα. Γραμμένο το 1929, σε μια εποχή άκρατης πίστης στη επιστήμη και στην πρόοδο, το μυθιστόρημα αυτό καταφέρνει να προβλέψει το απόγειο αλλά και την έκβαση του έρωτά μας με το αυτοκίνητο.
19,00 €
Τον Απρίλιο του 1980 η Φρανσουάζ και ο Κλοντ Ερβέ ξεκίνησαν για ένα γύρο του κόσμου με ποδήλατο, που, όπως πίστευαν, θα διαρκούσε περίπου τρία χρόνια. Τελικά, η περιπέτειά τους κράτησε δεκατέσσερα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων τους έσκασε το λάστιχο 503 φορές, τράβηξαν 35.000 φωτογραφίες, διήνυσαν περισσότερα από 150.000 χιλιόμετρα και έκαναν κι ένα παιδί! Με αυτό το βιβλίο μάς αποκαλύπτουν την ανθρώπινη διάσταση της εκπληκτικής τους περιήγησης, που τους οδήγησε στο να ανακαλύψουν, μαζί με τα τοπία, τους ανθρώπους και τους πολιτισμούς τους.
15,00 €
Η μαρτυρία αυτή αναφέρεται σε πραγματικούς ανθρώπους και γεγονότα, σε αυτούς που έγραψαν τη μικρή τους ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα κατά τις δεκαετίες του 1960 και του 1970. Γράφτηκε με σκοπό να μην αφήσει τη λήθη να σκεπάσει τα όσα διαδραματίστηκαν σε μια εποχή, κατά την οποία οι αγώνες αυτοκινήτου ήταν κάτι άγνωστο στη χώρα μας και, ως εκ τούτου, προκαλούσαν το ζωηρό ενδιαφέρον εκατοντάδων Ελλήνων, οι οποίοι «ήξεραν απ’ έξω» τα ονόματα των οδηγών και τις «μάρκες» των αυτοκινήτων, που λάμβαναν μέρος στα τρία Πρωταθλήματα: Ράλλυ, Ταχύτητας και Αναβάσεων.
Εξαντλημένο
Το βιβλίο του υπερμαραθωνοδρόμου Γιάννη Κούρου, ο οποίος κατέχει εβδομήντα παγκόσμια ρεκόρ στον αθλητισμό, γράφτηκε με σκοπό να καταρρίψει το μύθο που θέλει τους δρομείς μεγάλων αποστάσεων να τρέχουν μηχανικά. Προσπαθεί να δώσει στον αναγνώστη μια εικόνα από τα εσωτερικά δρώμενα ενός δρομέα, να περιγράψει τις εσωτερικές συγκρούσεις, ώστε να αντιληφθεί ο μη γνώστης τι διαδραματίζεται στο μυαλό και στην ψυχή του αθλητή.