Δοκίμια για τη Λογοτεχνία

Ταξινόμηση κατά:
  • Η Λυρική Αφήγηση στον Καβάφη Minucci Paola Maria

    12,00 

    Το βιβλίο της Ιταλίδας ελληνίστριας είναι από τις πρώτες μελέτες που κυκλοφόρησαν στην Ιταλία κατά τη δεκαετία του 1980 για τον Καβάφη. Η μετάφραση έγινε από το ιταλικό πρωτότυπο και αναθεωρήθηκε από την ίδια τη συγγραφέα.

  • Τζιόρτζιο ντε Κίρικο Ο μέγας μεταφυσικός Βασιλάκος Νίκος

    9,00 

    Το δοκίμιο αυτό συνιστά μια ανάλυση της ζωγραφικής του ντε Κίρικο από ποιητική σκοπιά, με στόχο να καταδείξει ότι η πεμπτουσία των μεταφυσικών του έργων δεν είναι παρά ένα κράμα νοσταλγίας και ποίησης. Παράλληλα, επιχειρείται η ανάδειξη της βαθιάς επίδρασης της μεταφυσικής τέχνης στο επωαζόμενο τότε κίνημα του υπερρεαλισμού.

  • Δύο Μελέτες για τον Λοτρεαμόν Βανεγκέμ Ραούλ / Vaneigem RaoulΚαραντέκ Φρανσουά / Caradec François

    9,00 

    Δύο κείμενα που φιλοδοξούν να διαφωτίσουν το ερώτημα, γιατί ο Ντυκάς με το δεύτερο έργο του, τα Ποιήματα, αρνιέται και τον «Λοτρεαμόν» και τον Μαλντορόρ. Ποιες ήταν οι λογοτεχνικές και μη αιτίες αυτής της, φαινομενικά τουλάχιστον, τόσο ριζικής μεταστροφής; Πρόκειται για μεταμέλεια του ποιητή, που κατάλαβε πόσο λαθεμένη ήταν η προσπάθειά του να υμνήσει το Καλό τραγουδώντας το Κακό, ή, μήπως, τα σημάδια αυτής της αλλαγής προϋπήρχαν;

  • Έξω απ’ τα Δόντια (Δοκίμια 1937-1975) Αλεξάνδρου Άρης

    Εξαντλημένο

  • Η Ταξική Συνείδηση στο Έργο του Κώστα Βάρναλη Λαμπρίδης Mανόλης

    9,00 

    Ο Βάρναλης σε όλη του την πνευματική και ηθική πορεία κατατρύχεται από την αντινομία ανάμεσα στην ιδέα να βάλουμε στο μυαλό του κόσμου μια επαναστατική συνείδηση φτιαγμένη από τη διανόηση, τη φιλοσοφία, την ποίηση, και στην ιδέα ότι το ξεσκλάβωμα του κόσμου δεν μπορεί παρά να είναι προϊόν της αυτόνομης και αυτοδύναμης δραστηριότητας των εργαζομένων.

  • Παλαιά και Νέα Ποίηση Λαμπρίδης Mανόλης

    9,00 

    Η εργασία αυτή, κινούμενη εν πολλοίς σε ένα επίπεδο εμπειρικό, με πολλά παραδείγματα, θίγει, μεταξύ άλλων, θέματα όπως η ουσία του ποιητικού λόγου, η ιδιορρυθμία του μοντέρνου ποιητικού λόγου, η διαλεκτική σχέση παλαιού-καινούργιου, η αλλοτρίωση στην ποίηση, το ερώτημα αν το νέο, το καινοφανές έχει καθ’ εαυτό θετική αξία.