Οδυσσέας Ελύτης

Ταξινόμηση κατά:
  • Συν τοις Άλλοις 37 συνεντεύξεις Ελύτης Οδυσσέας

    22,00 

    Στο βιβλίο αυτό συγκεντρώνονται συνεντεύξεις που έδωσε ο Οδυσσέας Ελύτης στη διάρκεια μιας πεντηκονταετίας (1942-1992). Μέσω αυτών, ο αναγνώστης συναντά πολλούς σταθμούς της πρόσφατης ιστορίας της χώρας μας, των καλλιτεχνικών ρευμάτων της Ευρώπης, του έργου, βέβαια, του Οδυσσέα Ελύτη· ξαναβρίσκει πολλές σταθερές της σκέψης του, αλλά και της συνεπούς στάσης που τήρησε σ’όλη τη ζωή του. Τη συλλογή αυτή των συνεντεύξεων συμπληρώνουν φωτογραφίες, σχέδια, χειρόγραφα του ποιητή, καθώς και ένα ηχητικό ντοκουμέντο σε μορφή CD. Πρόκειται για τη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στις 19 Οκτωβρίου 1979, την επόμενη της αναγγελίας της βράβευσης του Οδυσσέα Ελύτη με το Bραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.

  • Σηματολόγιον Pήσεις από το ποιητικό έργο «Mαρία Nεφέλη» Ελύτης Οδυσσέας

    12,00 

    Χαράξου κάπου
    με οποιονδήποτε
    τρόπο
    και μετά πάλι
    σβήσου
    με γενναιοδωρία

  • Αυτοπροσωπογραφία σε Λόγο Προφορικό Ελύτης Οδυσσέας

    9,00 

    «Είναι περίεργο, αλλά όσο και να περνάν τα χρόνια, μόλις βρεθώ κοντά σε θάλασσες, σε βράχια, σε πλεούμενα, ξαναδοκιμάζω το ίδιο αίσθημα οικειότητας που αισθανόμουνα πάντα από μικρό παιδί· κάτι το γνώριμο, και το φιλικό. Αυτό βέβαια οφείλεται στον τρόπο που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια.»
    Το κείμενο του βιβλίου αποτελεί καταγραφή της αυτοπαρουσίασης του Οδυσσέα Ελύτη, όπως αποτυπώθηκε στο ντοκυμαντέρ του 1980 Οδυσσέας Ελύτης.

  • Journal of an Unseen April Ελύτης Οδυσσέας

    14,00 

    FRIDAY, 10 b

     

    Somewhere, it seems, they’re having fun

    Though there are no houses or people anywhere

    I hear guitars and other laughter that’s not nearby

     

    That may even be very far off in the skies’ burnt

    remains

    Andromeda, Ursa or Virgo…

     

    Is loneliness in every world the same I wonder?

  • Η Μαγεία του Παπαδιαμάντη Ελύτης Οδυσσέας

    Εξαντλημένο

    «Ο Παπαδιαμάντης εστάθηκε απατηλός. Και απέχει τόσο από την εικόνα που δίνει ο ίδιος για τον εαυτό του όσο απέχει, θα λέγαμε, η ολιγάρκειά του από τον ασκητισμό.» Απόσπασμα από το δοκίμιο του Οδυσσέα Ελύτη για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Συνοδεύεται από ανθολόγιο κειμένων του Σκιαθίτη συγγραφέα.

  • O Zωγράφος Θεόφιλος Ελύτης Οδυσσέας

    11,00 

    «Γιατί πραγματικά ο Θεόφιλος για μας, όσο κι αν είναι βασικά ο ποιητής-ζωγράφος με τις συγκεκριμένες αρετές που θα εξετάσουμε όταν έρθει η ώρα, είναι και κάτι παραπάνω: είναι ο άνθρωπος-σύνδεσμος, η ζωντανή παύλα που μας ενώνει με την πιο αυθεντική πλευρά του αγνοημένου εαυτού μας. Είναι ένα είδος “κόμβος” όπου γίνονται οι αισθηματικές διασταυρώσεις ενός συνόλου που έμεινε επί αιώνες άφωνο.»

  • O Kήπος με τις Aυταπάτες Ελύτης Οδυσσέας

    32,00 

    (ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΤΡΕΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙ ΤΟΥ)

     

     

    […]

    Τιμή στην ελαία, για την εγνωσμένη της φρόνηση.

    Στην λουίζα, για την ευγενή της καταγωγή και τους λεπτούς της τρόπους.

    Στο μάρμαρο, για το ένα κάτι απόλυτο που αντιπροσωπεύει.

    Στον πευκώνα, για το απτό και μη της παρουσίας του.

    Στο νεράντζι, για τον τρόπο που επέτυχε δέκα αιώνες αργότερα να συμπυ-

    κνώσει τη σκέψη των Ιώνων.

    Στον θαλασσινό βράχο, για την μνήμη των Πατέρων Πάντων.

    Στο απλώς κυανό, για το απείρως παρόμοιο.

    […]

  • Iδιωτική Oδός Ελύτης Οδυσσέας

    45,00 

    […]
    Είναι ανοιχτή για τον καθένα μας η ιδιωτική του οδός. Και όμως· την ακολουθούν ελάχιστοι. Μερικοί, μόνον όταν συμβεί μία ή δύο φορές στη ζωή τους να είναι ερωτευμένοι. Κι οι υπόλοιποι ποτέ. Είναι αυτοί που αποχωρούν μια μέρα από τη ζωή χωρίς να έχουν πάρει καν είδηση τι τους συνέβη. Και είναι κρίμας. Είναι κρίμας αυτός ο ισόβιος εγκλεισμός στην κιβωτό της Ανάγκης, με καθηλωμένες τις αισθήσεις σε υπηρετικό επίπεδο. Και να ‘φταιγε μόνον η έλλειψη παιδείας; Εδώ κι ένας αμπελουργός ή ένας ψαράς, εάν είναι αυθεντικοί, φτάνουν από την άποψη της συνειδητοποίησης των δρωμένων στον ίδιο βαθμό που φτάνει και ο ποιητής. Μυριάδες ανεπαίσθητες δονήσεις από την πυρωμένη γης ή το πρωινό πέλαγος επενεργούν επάνω τους, με αποτέλεσμα ο ψυχισμός τους να δέχεται και ν’ αποταμιεύει εγχαράξεις ανώνυμα θεϊκές
    […]

  • Κριναγόρας Mορφή στα Nέα Eλληνικά: Oδυσσέας Ελύτης Ελύτης Οδυσσέας

    15,00 

    (αν τ ολίαι δύσιες)

     

    μβ’

    Άγια  πνοή  της  μεγάλης που τον κόσμο

    αυτόν λικνίζει δύναμη   παρακαλώ   και

    στους άλλους    που τη θάλασσα του Αιγ

    αίου να περάσουν πάνε  καλοσυνάτη το

    ίδιο να φανείς          όπως σε μένα     που

    ταχιά φερμένον από αγέρηδες της Θρακ

    ης   έστερξες   λιμανάκια εξαίσια να προ

    σφέρεις

  • Tα Pω του Έρωτα Ελύτης Οδυσσέας

    15,00 

    ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ

     

    Εδώ στου δρόμου τα μισά
    έφτασε η ώρα να το πω

    Άλλα είν’ εκείνα που αγαπώ

    γι’ αλλού γι’ αλλού ξεκίνησα

     

    Στ’ αληθινά στα ψεύτικα
    το λέω και τ’ ομολογώ

    Σαν να ‘μουν άλλος κι όχι εγώ
    μες στη ζωή πορεύτηκα

     

    Όσο κι αν κανείς προσέχει

    όσο κι αν τα κυνηγά
    Πάντα πάντα θα ‘ναι αργά
    δεύτερη ζωή δεν έχει.

  • Ιωάννης / Η Αποκάλυψη Μορφή στα Νέα Ελληνικά: Οδυσσέας Ελύτης Ελύτης Οδυσσέας

    15,00 

    Το πλήρες κείμενο της Αποκάλυψης του Ευαγγελιστή Ιωάννη μεταγράφεται στα νέα ελληνικά από τον Οδυσσέα Ελύτη και παρουσιάζεται σε αντιπαραβολή με το πρωτότυπο. Όπως λέει ο ίδιος ο Ελύτης, μερικές λέξεις ή όρους, κάποτε και φράσεις ολόκληρες, προτίμησε να τις αφήσει με τη μορφή που έχουν στο πρωτότυπο, έτσι ώστε να μην αλλοιωθεί ο μυστικός και υπερβατικός χαρακτήρας του κειμένου.

  • Hμερολόγιο Eνός Aθέατου Aπριλίου Ελύτης Οδυσσέας

    11,00 

    ΤΕΤΑΡΤΗ, 15 β

     

    ΑΝΟΙΓΕ ΤΟΝ ΑΕΡΑ του κήπου κι έβλεπες τα μαλλιά

    της να φεύγουν αριστερά. Ύστερα μετατοπιζότανε πά-

    νω στο τέμπλο, λυπημένη, κρατώντας στην αγκαλιά

    της πολλές μικρές άσπρες φλόγες.

     

    Ήταν μια εποχή γεμάτη επαναστάσεις, ξεσηκωμούς,

    αίματα. Θα ‘λεγες ότι μόνη αυτή συντηρούσε τη

    διάρκεια των πραγμάτων από μακριά.

     

    Όμως από κοντά ήταν απλώς μια ωραία γυναίκα που

    μύριζε κήπο.