Οδυσσέας Ελύτης

Ταξινόμηση κατά:
  • Αναφορά στον Ανδρέα Εμπειρίκο Ελύτης Οδυσσέας

    8,00 

    «Είναι Παρασκευή βράδυ απόψε αγαπημένε μου Ανδρέα και όμως δεν πρόκειται, όπως συνήθως, να συναντηθούμε. Το λέω λιγότερο με λύπη και περισσότερο με αμηχανία, πίστεψέ με. Από την ημέρα που σε άφησα πίσω από κείνες τις λευκές πέτρες της Κηφισιάς, κυριολεκτικά δεν έχω πού ν’ αποταθώ. Επί τέλους να βρίσκεται ή όχι στη ζωή κανείς, όπως λέει κι ο Μπρετόν, είναι μια φανταστική υπόθεση…»

Βιβλία για τον Συγγραφέα
  • Ελύτης Εποχούμενος Διαδρομές στην ειρήνη και στον πόλεμο Καφάογλου Ηλίας

    10,00 

    Το αυτοκίνητο, σήμα και σύμβολο του μοντερνισμού, εργαλείο με το οποίο προπολεμικά ο Οδυσσέας Ελύτης με τους φίλους του γυρνούσαν όλη την Ελλάδα, γίνεται το 1940 ένα από τα μέσα μεταφοράς στη ζώνη των πολεμικών επιχειρήσεων. Το δοκίμιο αυτό, αξιοποιώντας στοιχεία από προσωπικές σημειώσεις του ποιητή, παρακολουθεί τις διαδρομές του εν καιρώ ειρήνης, αλλά και τις μετασταθμεύσεις του κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο.

  • Αναζητώντας τη Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά Δοκίμια για τον Οδυσσέα Ελύτη Ηλιοπούλου Ιουλίτα

    14,00 

    Στο βιβλίο αυτό περιλαμβάνεται μία επιλογή δοκιμίων για τον Οδυσσέα Ελύτη. Πρόκειται για άρθρα, εισηγήσεις, ομιλίες, που πραγματοποιήθηκαν μέσα στις δύο τελευταίες δεκαετίες, στο πλαίσιο εκδηλώσεων, ημερίδων, αφιερωμάτων εν γένει, στην ποίηση του Ελύτη. Παρουσιάζονται γενικές αρχές της ποίησής του, ερμηνευτικές προσεγγίσεις ποιημάτων του, ο διάλογος του Ελύτη με τα ευρωπαϊκά καλλιτεχνικά ρεύματα, αλλά και η παρουσία του στον ευρωπαϊκό χώρο· ανιχνεύεται η λειτουργία διαφορετικών εννοιών στο έργο του, όπως: η ελληνικότητα, η ιερότητα, καθώς, επίσης, η σχέση της ποίησής του με τη ζωγραφική, την ιστορία, τη γλώσσα, την εκπαίδευση.

  • Οδυσσέας Ελύτης Ποίηση, θεωρία, πρόσληψη

    11,00 

    Στο βιβλίο αυτό περιλαμβάνονται τα πρακτικά της ημερίδας Οδυσσέας Ελύτης: 100 χρόνια από τη γέννησή του, που διοργανώθηκε το 2011 στην Κύπρο. Πάνω από έναν αιώνα από τη γέννηση του Ελύτη και δύο σχεδόν δεκαετίες μετά το θάνατό του, ο τόμος αυτός συνιστά μια συμβολική αποτίμηση της εξηντάχρονης προσφοράς του ποιητή στο χώρο των ελληνικών Γραμμάτων. Μέσα από την εξέταση των ποιημάτων του, της θεωρίας του και της πρόσληψής του, ευελπιστεί ότι θα συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση του πλούσιου έργου του.

  • Με το Λύχνο του Άστρου Μελοποιημένη ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη από τους Μίκη Θεοδωράκη, Γιώργο Κουρουπό, Μάνο Χατζιδάκι

    12,00 

    Προτείνεται εδώ μία διπλή μικρή ανθολογία. Ανθολογία ποιημάτων του Οδυσσέα Ελύτη -από τους Προσανατολισμούς, το Άξιον Εστί, το Μονόγραμμα, τη Μαρία Νεφέλη– και συνάμα μία ανθολογία μελοποιημένων έργων του. Ο λόγος του Οδυσσέα Ελύτη συναντά τη μουσική τριών συνθετών, του Μίκη Θεοδωράκη, του Γιώργου Κουρουπού και του Μάνου Χατζιδάκι, καθώς και την ευαισθησία τριών ερμηνευτών, του Σπύρου Σακκά στο τραγούδι, του Γιώργου Κουρουπού στο πιάνο και της Ιουλίτας Ηλιοπούλου στην απαγγελία. Τραγούδια, ποιήματα αλλά και φωτογραφικό υλικό, σχέδια, εικαστικά, χειρόγραφα και μινιατούρες απαρτίζουν ένα ιδιαίτερο βιβλίο-δίσκο ποίησης καI μουσικής.

  • 5 (+2) Δοκίμια για τον Ελύτη Μπερλής Άρης

    9,00 

    Πέντε κείμενα για τον Οδυσσέα Ελύτη γραμμένα από τον Άρη Μπερλή. Τα τρία από αυτά είναι κριτικές για ποιητικά του έργα, γραμμένες εν θερμώ και δημοσιευμένες λίγες μόνο μέρες από την έκδοση του κάθε έργου, το ένα αναφέρεται σε παλαιότερη συλλογή του, και το τελευταίο στην πολιτική διάσταση του έργου του Ελύτη, μια διάσταση που ο συγγραφέας των δοκιμίων θεωρεί πως έχει υποτιμηθεί, αγνοηθεί, ή παρεξηγηθεί. Ακολουθούν, ως επίμετρο, δύο επιπλέον δοκίμια, γραμμένα από τον Γιώργο Κοροπούλη, με θέσεις παράλληλες, συμπληρωματικές, ή ακόμα και αντιθετικές.

  • 49 Σχόλια στην Ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη Carson Jeffrey

    12,00 

    Ο Jeffrey Carson αντιμετωπίζει με γνήσιο ενδιαφέρον την πορεία της ελληνικής ποίησης, προσπαθώντας να «ζήσει» τους μεγάλους σταθμούς της όσο πιο άμεσα γίνεται. Στα 49 σχόλια που απαρτίζουν το βιβλίο αυτό, ο ιδεαλισμός του τον βοηθά να πλησιάσει τον Ελύτη ως προς τη λυρική ερμηνεία του έρωτα και του κόσμου, την ιδανιστική αξιοποίηση του αισθησιακού, την ανασύνθεση των πραγμάτων με τη συγκινησιακή λειτουργία φαντασίας και γλώσσας.