Ξένη Πεζογραφία

Ταξινόμηση κατά:
  • Ελλάδα και Μάης Μαζί! Eγγραφές ημερολογίου και γράμματα Γουλφ Bιρτζίνια / Woolf Virginia

    9,00 

    Οι περιγραφές της Βιρτζίνια Γουλφ, κατά τη διάρκεια του δεύτερου ταξιδιού της στην Ελλάδα, το 1932, όπου, σε μια μουσική σχεδόν αναγωγή και σύνθεση, το αρχαίο παγανιστικό στοιχείο συνυπάρχει με τον ορθόδοξο χριστιανικό μυστικισμό, δίνουν στους αναγνώστες μια γοητευτική και ταυτόχρονα καλόπιστα χιουμοριστική εικόνα της χώρας. Όλα αυτά μέσα σε μια φύση οργιαστική όπου άλλοτε κυριαρχεί το φως της ζωής και άλλοτε η σκοτεινιά του θανάτου.

  • Το Τριακοστό Έτος / Η Undine φεύγει Μπάχμαν Ίνγκεμποργκ / Bachmann Ingeborg

    11,00 

    «Γνώρισα έναν άντρα, τον έλεγαν Χανς και ήταν αλλιώτικος από όλους τους άλλους. Γνώρισα ακόμη έναν και ήταν κι εκείνος αλλιώτικος από όλους τους άλλους. Ύστερα έναν που ήταν τελείως αλλιώτικος από όλους τους άλλους και λέγονταν Χανς, τον αγάπησα. Τον συναντούσα στο ξέφωτο και πηγαίναμε μακριά, χωρίς σκοπό, στην πεδιάδα του Δούναβη ήταν, φεύγαμε πάνω στου Λούνα παρκ την τεράστια ρόδα, στο Μέλανα Δρυμό ήταν, κάτω από τα πλατάνια στις μεγάλες λεωφόρους, έπινε μαζί μου Pernod. Τον αγαπούσα.»

  • Στο Φάρο Γουλφ Bιρτζίνια / Woolf Virginia

    11,00 

    Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Βιρτζίνια Γουλφ, που, όπως όλα τα πεζά της, χαρακτηρίζεται από την τεχνική της συνειδησιακής ροής: καταγραφή των σκέψεων και αισθημάτων που «ρέουν», χωρίς καμιά προφανή λογική σύνδεση, στη συνείδηση ενός προσώπου. Το βιβλίο αυτό είναι κατά βάση αυτοβιογραφικό. Αποτελείται από αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας της Γουλφ, με αφορμή την επίσκεψη της οικογένειάς της σε έναν φάρο κοντά στο εξοχικό τους σπίτι.

  • Ποιο Παπάκι με Νικέλινο Τιμόνι στο Προαύλιο; Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    9,00 

    Η κωμική αυτή νουβέλα αφηγείται την προσπάθεια του λοχαγού Ανρί Πολάκ και των φίλων του να βοηθήσουν έναν στρατιώτη που υπηρετούσε μαζί τους να αποφύγει να σταλεί στον πόλεμο της Αλγερίας. Πολλοί από τους χαρακτήρες του βιβλίου στηρίζονται σε αληθινούς φίλους του Περέκ. Είναι ένα βιβλίο γραμμένο με έντονα χιουμοριστικό ύφος και με εναλλαγές στην αφηγηματική τεχνική, ενώ συχνά παραβιάζονται συνειδητά από το συγγραφέα γραμματικοί και συντακτικοί κανόνες.

  • Τα Κύματα Γουλφ Bιρτζίνια / Woolf Virginia

    11,00 

    Στο μυθιστόρημα αυτό περιγράφεται η ιστορία μιας παρέας φίλων, από την παιδική ηλικία μέχρι το τέλος της ζωής τους. Οι απογοητεύσεις, οι έρωτες, η ματαίωση των προσδοκιών, οι στόχοι και τα όνειρα των έξι χαρακτήρων του βιβλίου αποτελούν τον κορμό της αφήγησης.

  • Η Αύξηση Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    Εξαντλημένο

    Η Αύξηση μπορεί να είναι άλλη μία από τις σπαζοκεφαλιές κινέζικου τύπου, η λύση της οποίας απαιτεί όλο και πιο περίπλοκες κινήσεις, πολλαπλασιαστικής έντασης. Μπορεί, όμως, να είναι και μια πρακτική (και δη θεατρική) εφαρμογή του γνωστού ρητορικού σχήματος incrementum, που συνίσταται στη συσσώρευση επιχειρημάτων για την αύξηση πειθούς. Τέλος, στην πιο ταπεινή μορφή της, η Αύξηση δεν αποκλείεται να συμβολίζει αυτό που επιθυμεί διακαώς να αποκτήσει ένας υπάλληλος, όταν πηγαίνει να δει τον τμηματάρχη.

  • Nοέμβριος Θραύσματα οιουδήποτε ύφους Φλωμπέρ Γκυστάβ / Flaubert Gustave

    11,00 

    Ο Νοέμβριος είναι το κείμενο που ρίχνει τη γέφυρα από τα νεανικά προς τα ώριμα έργα του Φλωμπέρ. Οι μελετητές του το τοποθετούν στα αυτοβιογραφικά του έργα και προσπαθούν να ταυτίσουν τα πρόσωπα και τα γεγονότα με πραγματικά. Όμως, το σημαντικό είναι πως ο συγγραφέας προσπαθεί από τα δικά του συναισθήματα να αναχθεί σε πιο γενικές αλήθειες και αναζητήσεις, στο τι είναι, για παράδειγμα, ο έρωτας, ή τα γεράματα, και να αγγίξει έτσι προβλήματα, πέρα από την προσωπική του σφαίρα.

  • Στην Παραλία Παβέζε Tσέζαρε / Paveze Cesare

    10,00 

    Κεντρικό πρόσωπο του μυθιστορήματος είναι η Κλέλια, γύρω από την οποία ζουν, κινούνται, φλυαρούν, χασομερούν, καπνίζουν, γελούν, μουρμουρίζουν, ζηλεύουν, τέσσερις άνδρες. Το μυθιστόρημα, ωστόσο, είναι κάτι παραπάνω από απλή εξιστόρηση συμβάντων. Από τη σύγκριση πραγματικότητας και φαντασίας γεννιέται ένας πίνακας με διπλό θέμα –το όνειρο των μακρών διακοπών και τη μεταφορά του αστικού βίου στην εξοχή–, όπου τα χρώματα είναι καθαρά, αμιγή, χωρίς το περιττό βάρος του ιμπρεσσιονιστικού φωτός. Είναι χρώματα που δεν υπάρχουν στη «φυσική» φύση, χρώματα που την αντιστρατεύονται.

  • O Λύκος και άλλα διηγήματα Μωπασσάν Γκυ ντε / Maupassant Guy de

    11,00 

    Ο Λύκος είναι μια ιστορία περιπέτειας, θανάτου και εκδίκησης, με σκοτεινή ατμόσφαιρα και έκδηλα γοτθικό χαρακτήρα. Κατά τη διάρκεια ενός δείπνου, ο οικοδεσπότης, ένας Γάλλος ευγενής, διηγείται την ιστορία δύο μακρινών του προγόνων, δεινών κυνηγών, η απόπειρα των οποίων να πιάσουν έναν λύκο είχε τραγική κατάληξη. Στο βιβλίο περιλαμβάνονται και άλλα διηγήματα του Μωπασσάν, που φανερώνουν τη δεξιοτεχνία του στο λογοτεχνικό αυτό είδος.

  • Tα Ταξίδια του Γκάλλιβερ Σουίφτ Tζόναθαν / Swift Jonathan

    18,00 

    Στα Ταξίδια σε διάφορους μακρινούς τόπους της γης (τα Ταξίδια του Γκάλλιβερ) ο Σουίφτ θα διατυπώσει τη συνολική του άποψη για τους ανθρώπους. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα φαντασίας που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1726 και, σε βελτιωμένη εκδοχή, το 1735. Είναι μια σατιρική αποτύπωση της ανθρώπινης φύσης και, ταυτόχρονα, μια παρωδία του λογοτεχνικού είδους των «ταξιδιωτικών ιστοριών».

  • Συλβί Αναμνήσεις από το Βαλουά Νερβάλ Ζεράρ ντε / Nerval Gérard de

    Εξαντλημένο